اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

شهرداری مشهد آماده استقبال از زائران رضوی | فروش ویژه شیرینی و میوه عید در بازار‌های شهرداری + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۲۱۷۶
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
شهرداری مشهد آماده استقبال از زائران رضوی | فروش ویژه شیرینی و میوه عید در بازار‌های شهرداری + فیلم
قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد و معاون شهردار مشهد گفت: در نوروز امسال، برای عرضه ارزاق‌ عمومی ۱۳ جایگاه ویژه در نظر گرفته شده است. کالا‌های ضروری نیز با قیمت مصوب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی نجفی، قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، در نشست خبری اقدامات استقبال از بهار۱۴۰۲ که امروز در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ۱۱ مکان ویژه عرضه نان در اطراف حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.   

وی با بیان اینکه برای فعالیت‌ها در پنج محور خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز اطلاع‌رسانی و بین‌الملل، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است، افزود: در حوزه خدمات شهری یکی از مسائل مهم تأمین سرویس‌های بهداشتی است که امسال بیش از ۴ هزار چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار در شهر خواهیم داشتیم. راه‌اندازی ۲۲ دوش سیار نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، جشنواره فروش ویژه در فروشگاه‌های «شهرما»ی شهرداری مشهد برگزار می‌شود و امسال نیز جشنواره شیرینی عیدانه در هفت فروشگاه شهرداری برگزار می‌شود. 

‌قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ایمنی شهر موضوعی است که امسال به آن توجه شده است، افزود: ۴۰۰ نقطه در پارک‌ها بازدید و ۱۴ خطر پرتکرار نیز مشخص و رفع شده است. همچنین در مراکزی که قرار است اسکان زائر صورت بگیرد، بازدیدهایی توسط آتش‌نشانی صورت گرفته است. 

همراهی راهنمایان زائر در بخش سدمعبر در ایام نوروز 

نجفی اظهار کرد: درباره راهنمای‌ زائر نیز گشت‌های سد معبر در قالب ۳۸ اکیپ فعالیت خواهند کرد. پویش محله بهاری نیز امسال اجرا می‌شود. در ۳۲ محله شهری فعالیت‌های زیربنایی انجام شده است و امسال نیز در ۸ محله حاشیه شهر اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بیش از یک میلیون طول از جداول شهر شست‌وشو شده و تغییر کرده‌اند و ۱۰۰ هزار مبلمان شهری نیز رنگ‌آمیزی شده است. امسال همچنین ۱۸ میلیون بوته گل و ۲۲۰ هزار گل لاله در شهر کاشته شده است. 

به گفته وی، در زمینه المان‌های گل همچنین نسبت به سال گذشته از رشد ۲۳درصدی برخوردار بودیم که ۴۰درصد آن در حاشیه شهر قرار خواهد گرفت.

استفاده از حمل و نقل رایگان در روز اول فروردین، منتظر تصمیم شوراست

نجفی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، تأمین پارکینگ مورد تأکید‌ قرار دارد، افزود: امسال نیز بیش از ۱۵ هزار جای پارک در نظر گرفته شده است. 

به گفته وی، لایحه استفاده از حمل و نقل رایگان در روز اول فروردین ماه به شورای اسلامی شهر  مشهد ارائه می‌شود تا در صورت تصویب خدمات رایگان ارائه شود. 
وی همچنین خاطرنشان کرد: خطوط اتوبوسرانی به سمت حرم رضوی نیز تقویت خواهند شد. خط آرامستان بهشت رضا نیز با ۶۰ دستگاه خدمت‌رسانی خواهد کرد. افزایش ساعت سرویس‌دهی و ارائه خدمات ویژه در قالب اتوبوس گل و اتوبوس موزه خواهیم داشت.

اجرای جشنواره نور برای نخستین بار در سطح شهر مشهد و ایران انجام می‌شود 

 قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در ادامه با بیان اینکه امسال نیز در خصوص درختکاری اقداماتی از جمله توزیع نهال رایگان، کاشت درخت در محلات مشهد با همکاری مناطق و برگزاری جشن درختکاری در ۱۴ اسفند خواهیم داشت، افزود: همچنین تاکنون ۲۱ هزار ثبت درخواست درخت داشته‌ایم و نیز پیش‌بینی کردیم تا به هر شهروند ۳ اصله درخت ارائه دهیم. درخت‌ها شامل مثمر و غیر مثمر است و در این طرح ۴۰ هزار درخت مثمر و ۲۰ هزار درخت غیر مثمر توزیع خواهیم کرد.

سرویس دهی رایگان ۳۰ دستگاه تاکسی در ایام نوروز به زائران

به گفته وی، ۳۰ دستگاه تاکسی نیز در ایام نوروز بصورت رایگان به زائران سرویس خواهند داد، همچنین ساعت کار مراکز معاینه فنی افزایش پیدا می‌کند و در ایام عید نوروز از ساعت ۵ الی ۱۳ خدمت می‌دهند.

نجفی خاطرنشان کرد: امسال ۴۵ المان تعاملی خواهیم داشت و ۱۹هزار و ۵۰۰ متر نقاشی دیواری به انجام می‌رسد و آذین بندی در ۵۰۰ نقطه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مسئولیت اسکان زائران با شهرداری نیست، اما در صورت اضطرار ۳۴هزار و ۷۰۰ نفر- مکان استقرار برای زائران پیش بینی شده است، افزود: همچنین ایستگاه‌های استقبال از زائر در۵ محور ورودی شهر مشهد راه‌اندازی می‌شود و ۱۸مکان راهنمای زائر را در ایام خاص به شکل شبانه روزی فعالیت خواهد کرد.

در ایام نوروز امسال ۲۰ مکان برای اسکان اضطراری زائران در نظر گرفته شده است

همچنین یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، در نشست خبری اقدامات استقبال از بهار۱۴۰۲ گفت: در ایام نوروز امسال ۲۰مکان برای اسکان اضطراری زائران در نظر گرفته شده است. همچنین ایستگاه‌های استقبال از بهار، پذیرای حضور زائران در مبادی شهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات می‌توان به آذین‌بندی ۴۵۰ نقطه، ساخت ۴۵ المان تعاملی، مرمت ۶۰ المان از سال‌های گذشته، یک هزار اجرای سرود گروهی و اجرای ۱۹ هزار و ۵۰۰ متر نقاشی دیواری، تدارکات سخنرانی مقام معظم رهبری در شهر مشهد و ویژه برنامه‌های فرهنگی همچون نوروز با شهدا اشاره کرد. تلاش می‌کنیم از فعالیت‌های مردمی حمایت شود و امسال در ۱۴خیابان محوری با مشارکت هیات‌ها، برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->